Δημοσίευση : 20:11 01-12-2016

Απίστευτο! Επιστήμονες ανακάλυψαν μορφές ζωής στην προ-οξυγόνου περίοδο

Οι επιστήμονες που κάνουν λόγο για έμβια όντα στην προ οξυγόνου Γη. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι παρουσίασαν μια σειρά από απολιθώματα, που χρονολογούνται 2.500 δισεκατομμύρια χρόνια πίσω.

Τα απολιθώματα δείχνουν βακτήρια που επιβίωσαν κατά μια περίοδο που το οξυγόνο στην Γη ήταν σε επίπεδα 1000% κάτω από τα σημερινά του.

Η σύγκριση τους με σύγχρονα βακτήρια θα τους προσέδιδε τον τίτλο του γίγαντα. Έχουν σφαιρικό σχήμα, μαλακά τοιχώματα και φέρουν κάποιες ομοιότητες με μονοκύτταρα βακτήρια που εντοπίστηκαν συγκεντρωμένα σε αεραγωγούς θείου βαθιά στον ωκεανό.

Ο Andrew Czaja, βοηθός καθηγητή γεωλογίας, εξηγεί πως τα νεοανακαλυφθέντα βακτήρια θα πάρουν τον τίτλο ως τα «πιο παλιά είδη βακτηρίων σε απολιθώματα θείου», σύμφωνα με το cnn.gr.

vakthria copy

(University of Cincinnati)

«Αυτή η ανακάλυψη μας βοηθά να ανακαλύψουμε την ποικιλομορφία της ζωής και οικοσυστήματα που υπήρχαν πριν το Μεγάλο Γεγονός της Οξείδωσης, μια περίοδο τεράστιας ατμοσφαιρικής ανάπτυξης».

Ο Czaja έχει εκδώσει τα ευρήματα του στο επιστημονικό ημερολόγιο Γεωλογίας, με τους συναδέλφους του Nicolas Beukes, από το Πανεπιστήμιο του Γιοχάνεσμπουργκ, και τον Jeffrey Osterhout, προσφάτως απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος γεωλογίας του πανεπιστημίου του Σινσινάτι.

Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν πως οργανισμοί υπήρχαν στην προ-οξυγόνου Γη, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπήρχαν στοιχεία να το υποστηρίξουν.

«Αυτά τα βακτήρια υπήρχαν δύο δισεκατομμύρια χρόνια πριν από τα φυτά και τα δέντρα, που αναπτύχθηκαν περί τα 450 εκατομμύρια χρόνια μετά».

Από τον/την Newsroom